10 παραδείγματα “μη χρήσιμου” περιεχομένου που πρέπει να αποφεύγεις

μη χρήσιμο» περιεχόμενο

Η Google δίνει πλέον μεγάλη έμφαση στην πραγματική αξία που προσφέρει το περιεχόμενο στον χρήστη. Το λεγόμενο «μη χρήσιμο» περιεχόμενο όχι μόνο δεν βοηθά τον επισκέπτη, αλλά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και τη συνολική κατάταξη ενός site. Αν θέλεις να αποφύγεις πτώση στην επισκεψιμότητα και να παραμείνεις σχετικός στα αποτελέσματα αναζήτησης, απόφυγε τα παρακάτω είδη περιεχομένου.

1. Άρθρα χωρίς σαφή απάντηση στο ερώτημα του χρήστη

Πολλά άρθρα ξεκινούν με τίτλο που υπόσχεται λύση, αλλά τελικά περιφέρονται γύρω από το θέμα χωρίς να δίνουν καθαρή απάντηση.

2. Περιεχόμενο γεμάτο γενικότητες και αόριστες διατυπώσεις

Κείμενα που ανακυκλώνουν “safe” φράσεις όπως «είναι σημαντικό να προσέχουμε», χωρίς παραδείγματα ή λεπτομέρειες, δεν προσφέρουν αξία.

3. Άρθρα που γράφτηκαν αποκλειστικά για λέξεις-κλειδιά

Το λεγόμενο “keyword stuffing” οδηγεί σε αφύσικο και άχρηστο κείμενο, με στόχο μόνο τη βελτιστοποίηση – όχι την εξυπηρέτηση του χρήστη.

4. Περιεχόμενο χωρίς εμπειρική γνώση ή ειδικότητα

Άρθρα για εξειδικευμένα θέματα (π.χ. υγεία, οικονομία) χωρίς υπογραφή ή πηγή, θεωρούνται χαμηλής αξιοπιστίας και άρα μη χρήσιμα.

5. Κείμενα που είναι “μετάφραση” ή αντιγραφή από άλλα site

Το duplicate ή «μεταφρασμένο» περιεχόμενο χωρίς προσθήκη δικής σου αξίας εντοπίζεται εύκολα από την Google και θεωρείται μη χρήσιμο.

6. Λίστες ή οδηγίες χωρίς βάθος

Αν γράφεις άρθρο τύπου «5 τρόποι για να…», αλλά οι τρόποι είναι απλοί τίτλοι χωρίς εξήγηση, το αποτέλεσμα είναι φτωχό και επιφανειακό.

7. Clickbait τίτλοι με άσχετο ή φτωχό περιεχόμενο

Όταν ο τίτλος υπόσχεται κάτι εντυπωσιακό αλλά το περιεχόμενο δεν ανταποκρίνεται, χάνεις και την εμπιστοσύνη και τη θέση σου στην αναζήτηση.

8. Περιεχόμενο που παράγεται μαζικά και χωρίς σκοπό

Άρθρα που γράφονται μόνο για να γεμίσει το blog ή το site, χωρίς στόχευση και σκοπό, καταλήγουν να είναι άχρηστα και για τους χρήστες και για τις μηχανές.

9. Άσχετες παραπομπές ή πηγές που δεν προσθέτουν αξία

Link σε άσχετες σελίδες, σε affiliate links χωρίς εξήγηση ή σε ύποπτες πηγές ρίχνουν την αξιοπιστία του περιεχομένου.

10. Περιεχόμενο χωρίς δομή και καθοδήγηση

Κείμενα χωρίς επικεφαλίδες, bullets, παραγράφους ή call to action κουράζουν τον αναγνώστη και τον οδηγούν να φύγει χωρίς να βρει αυτό που ψάχνει.

Διαβασε: Πώς να διακρίνεις thin content

Επίλογος

Η Google μπορεί να εντοπίσει πότε ένα περιεχόμενο είναι πραγματικά χρήσιμο και πότε δημιουργήθηκε απλώς για να «υπάρχει». Το να αποφεύγεις αυτού του τύπου τα άρθρα δεν είναι μόνο θέμα SEO, αλλά και σεβασμού προς τον αναγνώστη. Επένδυσε σε περιεχόμενο που απαντά ξεκάθαρα, βασίζεται σε εμπειρία ή γνώση, και προσφέρει κάτι περισσότερο από αυτό που ήδη υπάρχει στο διαδίκτυο.